P35 cupen 2010

FC Fråstorp segrade i "gubbcupen"

12 stolta och vältränade (?!) lag kom till Kvantum Arena i lördags för att göra upp om bästa gubblaget. P35 var klassen, alltså pojkar / killar / gubbar som är minst 35 år.

Stenungsunds IF - eller rättare sagt Lars RooSIF som var lagets namn under cupen - ställde upp med de mest meriterade spelarna. För dagen givetvis ledda av Bosse Backman och Lars Roos. Bland de som sågs på planen kan nämnas Björn Lundberg med allsvenskt förflutet i Halmstad BK och Västra Frölunda, Thomas Valfridsson ÖIS samt Roger Nordstrand ÖIS och Halmstad BK. Givetvis fanns oxå de forna "mera inhemska" spelarna - Ulf "Baffen" Hansson, Frank Fahler och Fredrik Isaksson också med.

Dream Team - det "äldre" Vallenlaget - hade gamla välkända Vallenkillar som Lasse Karlsson, Roger Lindgren, Janne Edman, Larsa Liljered i sin laguppställning.

I det "yngre" Vallenlaget var stommen från Georg Svenssons fantastiska kullar födda 68, 69, 70 - vem minns inte John Andreasson, Stefan Larsson, Håkan Alfredsson, Mikael Ryling (fd Svensson), Anders"Sigge" Hjerman och Kjell Pohlén.

I Hunnebostrands GoIF fanns BFF:s ordförande Tommy Pettersson och i Stenungsunds IF fanns forne elitdomaren och ordföranden i SIF Åke Andreasson på planen.

Mellan matcherna var det en lugn och fin stämning i ett caféet och många minnen (eller var det taktik) avhandlades.

I övriga lag fanns även där flera profiler som spelat högt "på tiden det begav sej" - ingen nämd och ingen glömd.

Vallenledare fanns i flera av lagen - mest stöd hade FC Fråstorp av Vallens F98 tjejer som oförtrutet hejade fram sina ledare Martin Rees och Joakim Härstöm - ända till seger !!

Efter en gastkramande semifinal besegrades Lars RooSIF med 5-4 på straffar, 0-0 vid full tid.

Det andra SIF laget vann sin semifinal mot Lerums IS, också på straffar 7-6 , efter 1-1 vid full tid.

Finalen blev en riktig rysare där FC Fråstorp återigen vann på straffar 4-2, efter 0-0 vid full tid !!

Resultaten för samtliga matcher hittar Du under Resultat i menyn till vänster.

Arrangemanget var riktigt lyckat och detta är en turnering som definitivt har kommit för att stanna - boka sista helgen i februari 2011 redan nu. Då hoppas vi verkligen få med damlagen på tåget också.