Ungdom

Ungdomssektionen

2024 har vi 14 träningsgrupper och 29 lag i seriespel upp tom 14 år. Under säsongen drar vi även igång med killar och tjejer födda 2017. Den breda ungdomsverksamheten är basen som skapar våra slagkraftiga representationslag.

Vi vill ge "upplevelser på vägen", allt är inte fotboll och erbjuda mera ju äldre man blir. Detta kräver både tålamod och insatser. Vi jobbar efter Fotbollens hemligheter och Vallens blåvita trappa.

Utvecklingen av enskilda spelare, som så småningom skall konkurrera om en plats i våra representationslag, är av mycket högre vikt än kortsiktiga resultat för laget.

Vi erbjuder de som ingår i vår verksamhet att utvecklas till harmoniska människor som klarar sej väl både på och utanför fotbollsplanen.

Väl medvetna om vårt sociala ansvar jobbar vi för att skapa en "vi-känsla" hos samtliga  inblandade - såsom ledare, spelare, styrelse, föräldrar, näringsliv mm.

Vi vill att ;

•

alla ungdomar i vårt upptagningsområde som vill spela fotboll skall ges den möjligheten

det skall vara en morot för våra spelare att kunna avancera till attraktiva seniorlag i egna föreningen